Powered by Blogger.

Sunday, October 18, 2015

Putuskan hubungan lepas menang RM3.5 juta, lelaki disaman bekas kekasih

Suka.info     9:50:00 AM     0


Bangkok: Seorang wanita menyaman bekas kekasihnya untuk nafkah anak mereka apabila lelaki itu memutuskan hubungan mereka melalui pesanan teks beberapa minggu selepas memenangi hampir 30 juta baht (RM3.5 juta) dalam loteri.

Saowanee Thongwiset, 28, menuntut 10 juta baht (RM1.2 juta) - sepertiga daripada jumlah kemenangan - untuk membesarkan anak lelaki mereka yang baru berusia lapan bulan termasuk untuk pendidikannya, kata peguamnya Theerapon Pochanukul.

Kekasihnya Thammarong Keawsuanjik - pengawal keselamatan kedai baju - memenangi loteri pada 16 September lalu. Pasangan itu tinggal bersama pada masa itu dan menunaikan tiket loteri berkenaan bersama dengan wang dimasukkan dalam akaun lelaki berkenaan.

Beberapa hari kemudian, Thammarong memindahkan 700,000 baht (RM83,000) ke akaun Saowanee dan anak mereka yang diuruskan si ibu.

Bagaimanapun, Isnin lalu Saowanee menerima pesanan teks Thammarong mahu memutuskan hubungan mereka.

Theerapon berkata, Thammarong membeli tanah dengan wang itu dan kini membina rumah di situ.

Selain menuntut sebahagian wang itu, Saowanee turut memfailkan permohonan di Mahkamah Juvana dan Keluarga untuk memaksa Thammarong mendaftarkan bayi itu sebagai anaknya yang sah.

“Saowanee percaya, jika Thammarong jujur dan mahu mereka kekal sebagai keluarga, pasti dia juga dibawa untuk melihat tanah berkenaan selain diajak berbincang mengenainya.

“Sehubungan itu, Saowanee akan meneruskan dengan kes itu melainkan kedua-dua pihak mampu mencapai persetujuan dalam prosiding praperbicaraan pada 30 November,” kata Theerapon.

Thammarong berkata, dia akan memfailkan permohonan hak penjagaan anak mereka bagi membalas tindakan Saowanee membawa kes ke mahkamah.

Menarik Dari Intenet Raya:


0 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Facebook Baru Kami!

Berita Dalam dan Luar Negara

© 2015 Isu-Isu Duniawi. Designed by Bloggertheme9.
Proudly Powered by Blogger.